Eurobarometer: Manj kot polovica potnikov pozna svoje pravice
Nekaj manj kot polovica prebivalcev EU, ki so v zadnjem letu potovali z letalom, vlakom, avtobusom, ladjo ali trajektom, je seznanjena s pravicami potnikov. Nekaj več kot polovica, ki so imeli težave, je bila zadovoljna z načinom obravnave pritožbe, kaže najnovejša raziskava Eurobarometer o pravicah potnikov v EU.
Kot so danes sporočili iz Predstavništva Evropske komisije v Sloveniji, je odstotek potnic in potnikov, ki menijo, da so jih prevozniki pred potovanjem ustrezno obvestili o njihovih pravicah, odvisen od načina prevoza. Pri letalskih prevozih je to navedlo 40 odstotkov vprašanih, pri ladijskih ali trajektnih prevozih 29 odstotkov, v železniškem in avtobusnem prometu pa 26 odstotkov.
Za anketirane osebe, ki so doživele motnje v letalskem prometu, je bolj verjetno, da so se pritožile, kot za tiste, ki uporabljajo druge načine prevoza. Pritožilo se je 37 odstotkov letalskih, 26 odstotkov avtobusnih, 24 odstotkov železniških in 18 odstotkov ladijskih ali trajektnih potnikov, je pokazala raziskava, v kateri je od sredine februarja do začetka marca lani sodelovalo 27.973 vprašanih.
Med anketiranimi osebami, ki se kljub motnjam v potovanju niso uradno pritožile - teh je bilo 72 odstotkov - je bil najverjetnejši razlog za to občutek, da je pritožba nesmiselna, to jih je navedla slaba polovica vprašanih. Drugi razlog je bilo prenizko finančno nadomestilo, za ta odgovor se je opredelila četrtina vprašanih.
V Sloveniji 15 odstotkov vprašanih ve, da je EU vzpostavila potniške pravice za letalski prevoz, sledila sta avtobusni (12 odstotkov) in železniški prevoz (11 odstotkov). Ob tem je 12 odstotkov vprašanih odgovorilo, da so se v preteklem letu soočali z več kot dvournimi zamudami v letalskem in železniškem prevozu.
Komisarka za promet Adina Valean je povedala, da so državljani EU zaščiteni s sklopom pravic potnikov, ki jih je treba dobro poznati in uveljaviti. Komisija se zaveda, da so razlike v nacionalnih praksah različne, zato je okrepila prizadevanja za jasnejše pravice potnikov in ozaveščanje o njih. "Komisija je predlagala tudi posodobitev pravic potnikov v letalskem in železniškem prometu," je dodala.
Raziskava je namreč pokazala, da približno tretjina vprašanih, vključno s tistimi, ki v zadnjih 12 mesecih niso potovali z nobenim od omenjenih načinov prevoza, ve, da v EU obstajajo pravice potnikov v letalskem, železniškem, avtobusnem, ladijskem ali trajektnem prometu. Vendar jih le 14 odstotkov pozna pravice v letalskem prometu, osem odstotkov v železniškem prometu, pet odstotkov v avtobusnem prometu in trije odstotki v ladijskem ali trajektnem prometu.
Raziskava je med drugim pokazala še, da je nekaj več kot polovici potnikov, ki je doživela motnje v letalskem prometu, letalski prevoznik ponudil pomoč, denimo hrano in pijačo, nadomestni let, povračilo stroškov, finančno nadomestilo, nastanitev, in to ne glede na to, ali so se pritožili ali ne.