#EUface

Novica 5.11.2019 13:40

SBC s sekcijo mladih tudi v promocijo pomena podjetnosti za vso družbo

Klub slovenskih podjetnikov (SBC) je danes predstavil svojo novo sekcijo SBC Mladi, ki ima trenutno 24 članov. Na ta način želi med drugim mladim zagotoviti dostop do etabliranih podjetnikov in promoviranje pomena podjetnosti za vsakogar v družbi, pri tem pa delati na etičnem, kakovostnem podjetništvu, so pojasnili v SBC.

Izvršni direktor SBC Goran Novković je na novinarski konferenci v Ljubljani uvodoma pojasnil, da je osnovni cilj projekta učinkovito povezati etablirane podjetnike (člane SBC), njihove naslednike (SBC Nasledniki) in najbolj perspektivne mlade podjetnike (SBC Mladi).

Sekcija SBC Mladi ima po njegovih besedah štiri prednosti: mladi dobijo dostop do etabliranih slovenskih podjetnikov, njihovih izkušenj in poslovanja z njimi ter večji vpliv na podjetniško okolje prek skupnih predlogov, hkrati pa možnost za promocijo podjetništva in promoviranje podjetnosti "v smislu povečevanja zavesti o njenem pomenu za vsakogar v družbi".

"Delati hočemo na etičnem, kakovostnem podjetništvu," je poudaril Novković. Skladno s tem je SBC postavil več pogojev za članstvo v sekciji. Vanjo se tako lahko vključijo podjetja s prometom v višini od 30.000 do tri milijone evrov na leto, ki imajo v času včlanitve staž podjetnika od enega do sedmih let in še niso bila polnopravni člani SBC. Pri izbiri kandidatov so med drugim pregledali bilance podjetij, pri čemer so postavili zahtevo, da so "spodobne" - glede na potrebne začetne investicije je dovoljena ničla ali minimalna izguba, visoka zadolženost pa ne.

Predsednik SBC in prvi mož družbe Postojnska jama Marjan Batagelj je v nadaljevanju povzel dve izjavi predstavnikov nove sekcije: da je podjetništvo kot reka, v kateri je veliko čeri, ki se jim je treba izogibati, ter da je "kul". "Kot sem razumel, gre za svobodo, svoboda pa je vedno kreativnost in ti svobodi se podjetniki ne bomo nikoli odpovedali. Razmišljamo s svojo glavo, vodeni smo po svojem razumu," je dejal. Pri SBC Mladih ne bodo odstopili od načel SBC, to je etičnega in odgovornega ravnanja v družbi, bodo pa mladim pomagali, da se bodo lažje izogibali čerem, je dodal.

Pobudnik sekcije in član upravnega odbora SBC Jure Knez (Dewesoft) je pojasnil, da želijo s SBC Mladimi poskrbeti za nasledstvo kluba. "Želimo vzgajati," je zatrdil. "Želimo pokazati, da so mladi tisti, ki bodo popeljali Slovenijo naprej. Če smo mi (člani SBC, op. a.) zbrali milijardo evrov kapitala, verjamem, da bo čez 10 let tega kapitala vsaj desetkrat več," je optimističen.

Predsednik SBC Mladih Matic Vizjak (Chilli vino) je povedal, da bo njihova naloga dvigniti moralna načela, povezana s podjetništvom. Kot je dejal, mnogo Slovencev ne verjame vase in Slovenijo, prepričani so, da je treba imeti za zagon podjetja veliko začetnega kapitala in da se bolj splača v tujino. To miselnost je treba spremeniti, verjame. Sekcija bo predstavljala primere dobre prakse, ki bodo "dolgoročno vplivali na miselnost mladih, ki se podajajo na podjetniško pot".

Člane SBC Mladih povezujejo podobne vrednote in načela, je ocenil član nove sekcije Matija Kovač (Jezikovna Akademija). "Sledimo svoji viziji, smo neutrudni pri tem, da poskušamo doseči svoje cilje, delavni, naravnani k temu, da ne popuščamo, hkrati pa sočutni, pripravljeni poslušati, poleg tega pa reševati težave - ne samo svojih, temveč tudi od ostalih v sekciji in širše," je zagotovil.

"Podjetništvo je čarovnija. Zvečer pod tušem razmišljaš, kaj, če bi lahko tole naredil, to pa nato v dveh letih ali še prej realiziraš, da živiš od tega," pa je menila članica SBC Mladih Jana Fleišer (zasebni vrtec Dobra teta). "Podjetništvo je neverjetna dogodivščina, veliko trdega dela, zabave, predvsem pa veliko izpopolnjenja samega sebe," je sklenila.