#EUface

ICYDK Zgodba 18.1.2019 9:30

Dijaki Šolskega centra Nova Gorica so se spoznavali z intelektualno lastnino

Urad za intelektualno lastnino je v okviru projekta ICYDK na Šolskem centru Nova Gorica za dijake pripravil predavanja in postavil tudi razstavo s ciljem osveščanja mladih o pomenu intelektualne lastnine. Kot je pojasnila Mateja Kržan z urada, je namen takšnih predavanj na razumljiv, zanimiv in enostaven način to področje predstaviti mladim.

"Predavanja in delavnice izvajamo na osnovnih in srednjih šolah, potekajo istočasno z razstavo na temo intelektualne lastnine. Ponosni smo, da smo v lanskem letu izvedli precej delavnic in predavanj, ki se jih je udeležilo več kot 600 mladih," je še dejala Kržanova.

"Preko predavanj in delavnic želimo mladim omogočiti spoštovanje svoje in tuje intelektualne lastnine, in to na način, da svojo intelektualno lastnino zaščitijo pravočasno in da ne kršijo tuje," je dodala.

Ravnatelj Strojne, prometne in lesarske šole na ŠC Nova Gorica Herman Besednjak je pojasnil, da je razstava primerna za njihovo šolo, saj se pri njih šolajo dijaki, ki "v zaključnih letnikih izdelajo dejanske izdelke in je zato pomembno, da tudi sami vedo, kaj je intelektualna lastnina".

"Morajo se zavedati, da ti izdelki ne smejo biti plagiati ali kopije, ampak morajo ustvariti nekaj pristnega," je dodal.

Dijak zaključnega letnika programa lesarski tehnik Tadej Dominko prav tako verjame, da je intelektualna lastnina pomembna tudi za lesarstvo.

Še posebej je pomembna, če "narediš kakšen nov kos pohištva, takšen, ki se ga še ni videlo", je dejal in ponazoril s primerom nekdanjega učena ŠC Nova Gorica, ki je naredil mizo, pri kateri se ob vrtenju iz sredine dvigne predalček za kozarce in buteljko.

Delavnice so potekale v sklopu projekta ICYDK - Če slučajno še ne veš, ki ga Tehniški muzej Slovenije skupaj s partnerji izvaja s podporo Urada Evropske unije za intelektualno lastnino (EUIPO).

Glavni namen projekta je osveščanje mladih o intelektualni lastnini, vpliv na ravnanje in vedenje mladih ter njihovo vrednotenje in dojemanje intelektualne lastnine, spoštovanje avtorskih pravic in prepoznavanje zlorab, še posebej v digitalnem okolju, ter spodbujanje kreativnosti in inovativnosti v praksi.