#EUface

Novica 23.6.2017 8:00

Deseta slovensko-britanska pustolovska odprava in 20. let programa MEPI

V Bohinju se je v četrtek zaključila tradicionalna, že 10. slovensko-britanska odprava mladih po slovenskih gozdovih, ki je potekala v okviru programa MEPI. Pustolovska odprava, v kateri sodelujeta Truro School in Gimnazija Škofja Loka, je letos posvečena 20-letnici od začetka uvajanja programa osebno socialnega razvoja MEPI v Sloveniji.

Šestdeset mladih iz Slovenije in Velike Britanije je štiri pustolovske dni preživelo v prijateljski odpravi po slovenskih gozdovih. Začetek njihove odprave, ki je potekal na Gimnaziji Škofja Loka, je v ponedeljek pospremila tudi britanska veleposlanica Sophie Honey. Odprava se je nato v četrtek zaključila s prihodom dijakov v Bohinj.

Slovenska in britanska šola sicer v programu sodelujeta že 10 let. Gimnazija Škofja Loka je ena izmed prvih šol, ki so v šolskem letu 2004/2005 pričele z izvajanjem programa MEPI. Po besedah ravnatelja Jožeta Bogataja MEPI predstavlja odlično dopolnilo formalnemu izobraževanju v šoli, ki "mlade pripravlja na izzive življenja in jim omogoča lažje in pozitivno vključevanje v družbo ter gradi njihovo samostojnost".

Pustolovska odprava je sicer le ena od številnih aktivnosti programa MEPI, ki mlade med 14. in 25. letom starosti vabi, da prevzamejo odgovornost za lastni osebnostni in poklicni razvoj. Program je ustanovil vojvoda Edinburški skupaj z nemškim pedagogom Kurtom Hanom in Lordom Huntom, vodjo prve uspešne odprave na Mount Everest leta 1956. V tujini priznanje poznajo pod imenom Priznanje vojvode Edinburškega, v Sloveniji pa deluje pod imenom MEPI Slovenija.

Po 60 letih program še bolj aktualen

Program neformalnega učenja, ki bi mlade opremil in motiviral za aktivno preživljanje prostega časa, je bil ob ustanovitvi odgovor na takratno situacijo, in sicer na upad interesa takratne mladine na mnogih področjih, je pojasnila nacionalna koordinatorka Zavoda MEPI Neda Kajfež. Danes je program po njenem mnenju še bolj aktualen.

"Ne samo da odgovarja na mnoge probleme družbe, kot so pomanjkanje empatije zaradi vse večje odvisnosti od tehnologije pri sporazumevanju, odtujenost, brezvoljnost in pomanjkanje motivacije, ozkoglednost, droge in alkohol, stopnja brezposelnosti, prekarno delo in z njo povezani izzivi osamosvojitve, temveč je tudi enkratno orodje za premagovanje pasivnosti in strahu in negotovosti pred izzivi."

Glavni pomen programa MEPI je, da mladostnika aktivira, oblikuje in opremi s potrebnimi veščinami, znanjem in spretnostmi za uspešno osebno in poklicno življenje. "Mlade spodbuja k ustvarjalnemu in ciljno naravnanemu preživljanju prostega časa, s poudarkom na odkrivanju in usmerjanju potenciala, in temelji na dejstvu, da imamo vsi ljudje skrite talente, ki jih lahko razvijamo šele, ko jih spoznamo," je povedala Kajfeževa.

V Sloveniji 64 organizacij z MEPI licenco

Mladostnik se lahko vključi v program MEPI v okviru organizacij, ki imajo MEPI-licenco, med njimi so javne in zasebne šole, skavti, zavodi za mlade s posebnimi potrebami. Trenutno je v Sloveniji 64 tovrstnih organizacij. Osnovna vsebina programa po svetu ostaja nespremenjena, se pa posamezne vsebine oz. dejavnosti prilagajajo mladim v različnih državah.

Danes program MEPI izvaja več kot 140 držav, v svetovnem merilu pa je v programu do sedaj sodelovalo že več kot devet milijonov mladih. V Sloveniji je bilo do sedaj v program vključenih že več kot 6000 mladih, več kot 250 odraslih prostovoljcev pa omogoča neprekinjeno izvajanje programa.

Udeležencem programa na voljo tri stopnje programa ter štiri področja aktivnosti

Program MEPI obsega tri stopnje - bronasto, srebrno in zlato - ter štiri področja programa: rekreativni šport, veščine, prostovoljstvo in pustolovske odprave. Poleg tega zlata stopnja obsega še dodatno področje - Projekt neznani prijatelj. Udeleženci pod mentorstvom izberejo svojo aktivnost na vsakem od štirih področij na posamezni stopnji in sledijo zastavljenim ciljem in zahtevam.

Posamezna dejavnost se posameznikom zapisuje v t. i. Indeks dosežkov, ki ga lahko uporabljajo kot referenco pri nadaljnjem šolanju oz. pri iskanju zaposlitve. Ob izpolnitvi vseh zastavljenih zahtev pridobijo značko in potrdilo kot priznanje za svoj angažma in pomenljive dosežke.

Merilo za pridobitev priznanja temelji na individualnem napredku, katerega osnova sta izhodiščno mesto in potencial vsakega posameznika. Vsak napreduje po lastnih zmožnostih in tekmuje le sam s seboj, je še dodala Kajfeževa.