#EUface

Igra Evrope 23.2.2017 16:33

Dijaki v Ljubljani spoznavali teme demokracije, svobode in enakosti

Serija delavnic projekta Igra Evrope, ki jo pripravljata Mladinski svet Slovenije (MSS) ter Društvo za podporo mladim, je danes ponovno potekala na srednji medijski in grafični šoli v Ljubljani. Skupina dijakov 2. letnika je tokrat prek pogovora in iger spoznavala teme demokracije, svobode in enakosti.

Omenjene teme so po mnenju trenerja MSS Mateja Likarja pomembne za razumevanje delovanja in večje participacije dijakov v Evropski uniji in s tem tudi v Sloveniji, kar je tudi eden pomembnih ciljev projekta Igra Evrope.

Ljubljanski dijaki so uvodoma spregovorili o Evropski uniji, njeni zgodovini in namenu, ter o vrednotah, ki se jim zdijo v današnji družbi pomembne. Med najpomembnejšimi so izpostavili radodarnost, šport, zaupanje, samozadovoljstvo, dobrosrčnost in iskrenost.

V nadaljevanju so raziskovali pomene človekovih pravic, kot so denimo pravica do življenja, osebne svobode, zadovoljstva ter do gibanja in izražanja.

Med skupinskim delom so se dijaki postavili v vlogo družbenega gibanja oziroma stranke ter opredelili probleme, ki jih v družbi zaznavajo. Večina skupin je med pomembne točke uvrstila spremembo izobraževanja in usposabljanje mladih.

Ljubljana.
Delavnica Igra Evrope na Srednji medijski in grafični šoli Ljubljana.
Foto: Anže Malovrh/STA

Kot sta povedali predstavnici ene od skupin, dijakinji Alja in Sara, bi si želeli ustanoviti več mladinskih organizacij, ki bi mladim med drugim pomagale pri usmeritvi na študijski poti ter dostopu do služb. Skupina je izpostavila tudi pomen enakopravnosti ras, spolov in spolne umerjenosti.

Delovati bi morali v smeri, da človekove pravice ne bi bile le besede na papirju, temveč da bi se jih dosledno upoštevalo, je še dodala Sara.

Ljubljana.
Delavnica Igra Evrope na Srednji medijski in grafični šoli Ljubljana.
Foto: Anže Malovrh/STA

Predstavnica druge skupine, dijakinja Edita, se je strinjala, da bi bilo potrebno izboljšati sistem izobraževanja ter delati na področju mladine, ki je po njenem mnenju prihodnost države.

Dijakinja Staša pa je izpostavila pomen legalizacije konoplje v medicinske in druge namene. S tem bi po mnenju dijakinje in njene skupine naredili velik napredek v medicini ter odprli mnogo priložnosti za nove zaposlitve.

Ljubljana.
Delavnica Igra Evrope na Srednji medijski in grafični šoli Ljubljana.
Foto: Anže Malovrh/STA

V okviru projekta Igra Evrope bodo na srednjih šolah v različnih slovenskih regijah izvedli skupno 12 delavnic o pomenu in vlogi Evropskega parlamenta in temah, povezanih z evropskim državljanstvom.

Udeleženci bodo na delavnicah med drugim spoznavali teme evropskega državljanstva, socialne izključenosti, družbene odgovornosti, aktivnega državljanstva, medkulturne vzgoje, sonaravnega razvoja in človekovih pravic.

Ljubljana.
Delavnica Igra Evrope na Srednji medijski in grafični šoli Ljubljana.
Foto: Anže Malovrh/STA

Ob zaključku projekta pa bodo pripravili simulacijo Evropskega parlamenta, kjer bodo mladi imeli priložnost, da v praksi spoznajo delovanje procesov, ki potekajo v Evropskem parlamentu.

Glavni cilj projekta Igra Evrope je ta, da mladi spoznajo, katere so temeljne vrednote Evropske unije, kaj lahko z njimi pridobijo ter kako lahko pomagajo sodržavljanom ter vplivajo na družbeno dogajanje.